مسئول بسیج سازندگی سپاه خراسان رضوی در گفت و گو با بسیج:

زمین واقفان مساجد به باغ میوه‌ مثمر تبدیل می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه در «طرح کوثر» زمین واقفان مساجد به باغ میوه‌ مثمر تبدیل می شود، گفت: در راستای راه‌اندازی مشاغل خُرد خانگی، بالکن یک مسجد روستایی به کارگاه تولیدی لباس تبدیل شده و هم‌اکنون برای ۱۷۰ نفر اشتعالزایی شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار داریوش کوکبی در گفت و گو با خبرنگار بسیج، اظهارکرد: در راستای تحقق شعار سال و تاکیداترهبر معظم انقلاب در حوزه اشتغالزایی، پیگیر راه اندازی و ایجاد مشاغل خرد خانگی هستیم تا با توانمندسازی خانواده‌ها بتوانیم میزان محرومیت را در روستاها و حاشیه شهرها کاهش دهیم، در همین زمینه، بالکن یکی از مساجد روستایی به کارگاه تولیدی لباس تبدیل شده و هم اکنون ۱۷۰ خانم در این مجموعه مشغول کار شده اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح «فدک » در روستاهایی که فاقد فضای سبز هستند، گفت: در طرح فدک روستاهایی که فاقد فضای سبز مناسب هستند شناسایی می شوند و نمونه‌های درختان مساعد با شرایط آن روستا که از نظر آب نیز نیاز کمتری دارند در اختیار روستاییان برای کاشت قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که برای اجرای طرح «کوثر» بودجه لازم را نداریم ،خاطرنشان کرد: یکی از طرح هایی که برای مساجد روستایی در حال پیگیری هستیم ، اجرای طرح کوثر است که متاسفانه از بودجه کافی برای اجرای آن برخوردار نیستیم و در صورت اختصاص اعتبار، روند آن سرعت خواهد گرفت.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی، تصریح کرد: در طرح کوثر یک قطعه زمین از واقفان تحویل مسجد می‌شود و این زمین تبدیل به باغی با میوه‌های مثمر خواهد شد تا از درآمد حاصل از فروش این میوه‌ها برای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و... مسجد هزینه شود.

کوکبی با اشاره به این که در بسیاری از روستاها و حاشیه شهرمشهد خانواده‌های اقلیت ساکن هستند، اظهارکرد: برای اهل تسنن در این مناطق برنامه‌های فرهنگی شامل بازسازی مدارس، منازل، اشتغال و برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه کشاورزی و دامداری را در دست اجرا داریم که هدف از آن ایجاد اتحاد بین همشهریان شیعه و اهل تسنن است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در روستاهای خراسان رضوی برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوج های جوانی است که درگیر مشکلات زناشویی بودند . در همین زمینه، اردوهای فرهنگی به مقصد مشهد و در حاشیه آن برگزاری کارگاه های مشاوره با حضور کارشناس مجرب را در نظر گرفته‌ایم که در این طرح تاکنون 90 درصد زوج ها به زندگی مشترک خود برگشته اند.

وی گفت: طرح لیاقت سربازی امام زمان(عج) نیز یکی دیگر از برنامه های در دست اجرا‌ست که در این طرح دانش آموزان مستعد شناسایی می شوند و اطلاعات لازم در خصوص دوره تحصیل و اهداف تحصیل در حوزه علمیه در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد و در صورت تمایل این دانش آموزان برای تحصیل در حوزه علمیه هدایت می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی درباره تقویت دانش‌آموزان در حوزه سواد رسانه نیز اضافه کرد: برای این مهم برنامه بلند مدتی داریم که در این مرحله با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات آموزش مقدماتی صورت می گیرد و پس از اجرای طرح مهدویت دوره های تخصصی سواد رسانه را برگزار خواهیم کرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.